Vzdialené vydanie elektronickej pečate
Zaregistrovať sa - prejsť na portál k registrácii pre vzdialené vydanie
Pečať do elektronickej schránky na ÚPVS - pre OVM najčastejší spôsob
Zaregistrovať sa - prejsť na portál k registrácii pre vzdialené vydanie
Pečať na čipovú kartu
Ako požiadať o vzdialené vydanie elektronickej pečate?
Proces vzdialeného vydania elektronickej pečate je rozdelený do niekoľkých krokov a začína podaním žiadosti o vydanie elektronickej pečate cez elektronický formulár na slovensko.sk a registráciou na portály pre vzdialené vydávanie, tieto kroky musí vykonať štatutár organizácie, nakoľko bude držiteľom elektronickej pečate. Pri každom kroku je zverejnený aj podrobný videonávod.
V prvom kroku je potrebné, aby štatutár organizácie podal prostredníctvom elektronického formuláru na slovensko.sk žiadosť o vydanie elektronickej pečate, v ktorej si vyberie možnosť 2. Elektronická pečať, vyplní požadované údaje, vyberie spôsob vydania Vzdialene a podpísanú ju odošle do NASES.
Videonávod na vyplnenie žiadosti o poskytovanie služieb SNCA:
Následne je potrebné, aby štatutár organizácie vykonal registráciu na portáli pre vzdialené vydávanie. K registrácii je potrebné mať prichystaný občiansky preukaz. Pri elektronickej pečati si viete vybrať dve formy vydania pečate - do elektronickej schránky a na čipovú kartu. Viac k jednotlivým formám nájdete na stránke Elektronická pečať.
Videonávod na registráciu k vydaniu pečate do elektronickej schránky organizácie:
Videonávod na registráciu k vydaniu pečate na čipovú kartu:
Po podaní žiadosti a vykonaní registrácie z vašej strany sú na rade pracovníci registračnej autority Slovenskej národnej certifikačnej autority, aby vaše údaje spracovali. Pracovníci registračnej autority spracujú a pripravia údaje pre vzdialené vydanie certifikátu a po jeho schválení vám na vašu e-mailovú adresu príde notifikácia o schválení vzdialeného vydania elektronickej pečate. V notifikácii budete mať popísaný postup ako pristúpiť k vzdialenému vydaniu certifikátu.
V prípade ak ste si vybrali formu vydania pečate na čipovú kartu a kartu ste si objednali v žiadosti, tak pre zahájenie vydania je ešte potrebné počkať na jej doručenie.
Pečať do elektronickej schránky
Po doručení notifikácie môže štatutár zahájiť vydanie certifikátu pre elektronickú pečať. Prejde na stránku pre vzdialené vydanie (odkaz uvedený v notifikácii) a tá ho celým procesom vydania prevedie. Po úspešnom vydaní certifikátu sú ešte na rade pracovníci certifikačnej autority.
Pečať na čipovú kartu - vlastná
Po doručení notifikácie môže štatutár zahájiť vydanie certifikátu pre elektronickú pečať. Prejde na stránku pre vzdialené vydanie (odkaz uvedený v notifikácii) a tá ho celým procesom vydania prevedie. Po úspešnom vydaní môžete začať elektronickú pečať na čipovej karte okamžite používať.
Pečať na čipovú kartu - objednaná
Po doručení notifikácii si doručený e-mail prosím uložte, nakoľko v okamihu odoslania notifikácie vám bola odoslaná aj objednaná čipová karta. Proces vydania certifikátu pre elektronickú pečať viete začať okamžite ako vám karta bude doručená. Po úspešnom vydaní môžete začať elektronickú pečať na čipovej karte okamžite používať.
Videonávod na vydanie pečate do elektronickej schránky:
Videonávod na vydanie pečate na čipovú kartu:
Po úspešnom vydaní certifikátu pre elektronickú pečať do elektronickej schránky (HSM ÚPVS) je certifikát doručený aj na registračnú autoritu SNCA, kde zamestnanci registračnej autority nahrajú váš certifikát do elektronickej schránky Vašej organizácie. Po úspešnom nahratí Vám do elektronickej schránky organizácie bude doručený Protokol o inicializácii kvalifikovaného certifikátu pre kvalifikovanú elektronickú pečať (KSC). V tomto okamihu môžete začať podpisovať elektronickou pečaťou Vašej organizácie prostredníctvom elektronickej schránky.